Skip to main content
ضریب نفود بالای پیامک تبلیغاتی

ضریب نفود بالای پیامک تبلیغاتی

امروزه تبلیغات از طریق تلفن همراه یا همان پیامک تبلیغاتی، به دلیل ضریب نفوذ بالا در میان مردم، به عنوان یک رسانه پرطرفدار در عرصه تبلیغات معرفی شده است. به شکلی که در بین تبلیغات های دیگر مانند بنر و بروشور، پیام های تبلیغاتی تلویزیونی، پوستر وغیره، پیامک تبلیغاتی بیشترین تاثیرگذاری را به دلیل همه گیر بودن دارد. طبق تحقیقات در سال 1390، ضریب نفوذ پیامک تبلیغاتی در کشور با وجود 52 میلیون خط اعتباری و دائمی موبایل حدود 73% گزارش شده است. طی هشت ماه اول سال 1390مقدار 7میلیارد پیامک توسط این مقدار خط مبادله شده است و آمار نشان دهنده توان بسیار بالای این رسانه ارتباطی در بخش تبلیغات بازرگانی می باشد. میزان در آمد دنیا در سال 2015ناشی از پیامک تبلیغاتی چیزی در حدود 20.5 میلیارد دلار است که نشان دهنده بازار بسیار خوب و جهانی این روش است. که طی گزارش گارتنر در سال 2011 در مورد مقدار درآمد ناشی از ارسال پیامک تبلیغاتی به تفکیک چند بخش بزرگ از دنیا می توان به : آمریکای شمالی با مقدار 5791میلیون دلار، اروپای غربی با مقدار 5131میلیون دلار، آسیا با مقدار6925 میلیون دلار، باقی جهان با مقدار 2761میلیون دلار می توان اشاره نمود.

    اثر بخشی فعالیت تبلیغاتی و ضریب نفود بالای پیامک تبلیغاتی

با توجه به مستندات جمع آوری شده طی سال های اخیر و با توجه به روند گسترش و هم چنین تمایل بسیاری از شرکت ها تولیدی، خدماتی و رفاهی به تبلیغات به عنوان بخش اصلی در بازاریابی و هم چنین با افزایش تعداد اندازه شرکت های تبلیغاتی در سال های اخیر در ایران می توان گفت سرمایه زیادی جذب صنعت تبلیغات شده است. به شکلی که موسسات و شرکت ها سالیانه مقدار هزینه بسیار بالایی در حدود ده ها میلیارد ریال از منابع خود را صرف تبلیغات محصولات و خدمات خود می نمایند. و در این بین شرکت ها در مورد اثرگذاری بخش بازاریابی به خصوص پیامک تبلیغاتی به قطعیت رسیده اند و بیشترین تلاش تبلیغاتی خود را معطوف به این بخش یعنی استفاده از پیامک تبلیغاتی جهت بازاریابی می کنند.

اشتراک گذاری

ارسال پیامک یکی از موثرترین روش های ارسال مفهوم و منظور به مخاطب می باشد و اثرگذاری بالایی بر مخاطب دارد و از جنبه های مالی بسیار با صرفه تر از تماس های تلفنی است این روش باعث می گردد فرد در هر زمانی که می خواهد صحبت و پیغام خود را به مخاطب برساند و مقدار هزینه ای که برای یک پیامک یا همان اس ام اس ارسال می شود بسیار پایین تر شده و از نظر مقدار هزینه ای پایین تر تمایل افراد به برقراری ارتباط با پیامک بیشتر شده است.

    اقتصادی ترین نوع اطلاع رسانی به وسیله سامانه ارسال پیام کوتاه

سامانه ارسال پیام کوتاه یکی از جنبه های موثر برای ارسال پیام به افراد زیادی است که این امکان در گوشی های معمولی وخطوط تلفن موبایلی جهت ارسال به افراد زیادی هم زمان امکان پذیر نیست، در دسترس شما قرار می دهد. به این قضیه فکر کنید شما قصد آگاهی و رساندن پیغامی به افرادی در حدود 100نفر داشتید و دسترسی به پیامک برای شما مقدور نبود برای تماس به همه این افراد باید بازه زمانی خیلی زیاد را صرف می کردید و هزینه ای که برای گفتگو باید قرار می دادید بسیار بالا و سرسام آور بود و البته در دسترس بود و نبودن همه این افراد و قادر به صحبت کردن نیز باید در نظر گرفت که آیا توان صحبت کردن در زمانی که شما می خواهید ارتباط برقرار کنید بودند یا نه. ولی هم این مشکلات با یک پیامک حل شده و در دسترس بودن و اتلاف زمانی و از همه مهم تر مقدار هزینه ای که باید صرف این کار میشد با یک پیامک حل می شود، سامانه ارسال پیام کوتاه روشی مناسب برای این کار است. با در دسترس داشتن یک سامانه ارسال پیام کوتاه می توانید در مقدار هزینه های ارسال پیامک خود که از جنبه های مختلف مانند پیام تبریک ، تسلیت گروهی، پیام های تبلیغاتی، پیام های اطلاع رسانی و... باید از جانب شما ارسال شود کاهش داشته باشید. بنابراین اقتصادی ترین نوع روش اطلاع رسانی و در دسترس داشتن افراد استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه می باشد.

 

امروزه تعداد شرکت هایی که از پنل اس ام اس استفاده می کنند در حال افزایش است. در واقع علت افزایش پیدا کردن استفاده از پنل اس ام اس می تواند نشانه تاثیر گذاری و کاربردی بودن آن بین استفاده کنندگان باشد.که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله بازاریابی بسیار خوب و مقرون به صرفه ایی که به وسیله این نوع ابزار خواهیم داشت بسیار دلنشین تر از دیگر بازاریابی و تبلیغات می باشد هم چنین بازده بسیار بالای این روش می باشد که باعث شده استفاده از پنل اس ام اس روز به روز گسترده تر شود و هر یک از شرکت ها، موسسات، ادارات بیشتر متمایل به استفاده از آن گردند. مشتریان این روش ارتباط را، ترجیح می دهند در نظر سنجی های صورت گرفته از استفاده کنندگان تلفن همراه که بخش اعظم جامعه و اکثریت افراد را شامل می شود آن ها اعلام نموده اند که مایل هستند برای دریافت تبلیغات تجاری و آگاهی یافتن در بسیاری از مسائل از پیامک استفاده کنند. بنابراین پنل اس ام اس جز وسایل محبوب استفاده کنندگان امروزی گشته است و در اذعان عمومی، کاملا جای خود را باز کرده است.


    استفاده از پنل اس ام اس جهت تبلیغ


روشی راحت تر و آسان تر از ارسال پیامک وجود ندارد. استفاده از پیامک تبلیغاتی جهت بازاریابی به شکل یک جا و انبوه صورت می گیرد و باعث می گردد افراد زیادی همزمان با محصولات و خدمات ما آشنا گردند و در عرض زمان بسیار کوتاه چند ثانیه ای این ارسال انجام خواهد شد و تبلیغ شما توسط افراد زیادی در همان زمان یا تقریبا در 3 ثانیه اول ارسال، خوانده خواهد شد. در روش ارسال پیامک جهت تبلیغ امکان اصلاح و بازنگری وجود دارد در صورتی که در دیگر تبلیغات نوشتاری چاپی، اصلاح آن بسیار سخت می باشد و در بعضی مواقع ناممکن است در نظر بگیرید که شما در تبلیغ خود آدرس یا شماره تماس را اشتباه درج کرده اید به راحتی با اصلاحیه پیامک دوم می توانید همه افرادی که آن پیام را خواننده اند آگاه کنید در صورتی که اگر اطلاعیه و آگهی شما به شکل بروشور یا تیزر باشد باید متحمل هزینه زیادی شده و عملا تبلیغ محصول و خدمات خود را با یک اشتباه از دست داده اید.
در مطالب بعدی در مورد سامانه و پنل اس ام اس و نحوه ایجاد کارکرد به روش های دیگر اطلاعات داده خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

avatar

مطالب مرتبط

اشتراک خبرنامه پیامکی
×
اشتراک خبرنامه ایمیلی
×