Skip to main content
پیامک تبلیغاتی موفق و اصول بازاریابی

پیامک تبلیغاتی موفق و اصول بازاریابی

اشتراک گذاری

در مطالب قبلی در مورد پیامک تبلیغاتی و استفاده از طریق پنل اس ام اس و مقدار اثر گذاری آن بحث شد اما آیا این روش واقعا راه موفقی برای تبلیغات گسترده است یا خیر؟ طی تحقیقات صورت گرفته افراد به دلیل مشغله کاری و ذهنی تمایل به خواندن متن های کوتاه و سریع دارند و خواندن چند جمله برای جذب شدن آن ها کافی است. در صورتی که استفاده از متن های طولانی و بلند به شکل پوستر و یا تبلیغات های اینترنتی و ایمیلی موفق نبوده است و همین طور از جمله مشکلات این گونه از تبلیغات دسترسی مخاطب است که امکان دسترسی برای همه وجود نخواهد شد.

با همه گیر شدن و در دسترس بودن خطوط موبایل و آنتن دهی آن به طور گسترده در همه فضاها دیگر نگرانی بابت ارسال پیامک تبلیغاتی وجود ندارد و اطمینان از این که پیامک تبلیغاتی به دست مخاطب خواهید رسید وجود دارد ولی برای تبلیغات اینترنتی باید فرد این دسترسی را برای خود ایجاد کند زیرا هنوز استفاده از اینترنت همه گیر نشده و زمان زیادی جهت استفاده به شکل عمومی آن طی خواهد شد تا به شکل فراگیر درآید. مشکل دیگر این که همه افراد و مخاطبان شما دارای ایمیل نیستند بنابراین شاید بخش اعظمی از مخاطبان و مصرف کنندگان محصول و خدمات خود را با این روش تبلیغاتی از دست بدهید و یا نتوانید به خوبی تحت تاثیر قرار دهید و یا این که امکان وجود دارد پیام تبلیغاتی شما به اسپم ایمیل رفته و فرد هرگز آن را بازدید نکند.


پیامک تبلیغاتی و استفاده عام
همان طور که گفته شد امروزه موبایل و خطوط آنتن دهی آن بسیار موفق تر عمل کرده و تلفن همراه به شکل عام تری در دسترس افراد است. نفرات زیاد و یا شاید بتوان گفت همه مخاطبان شما دارای یک خط موبایل جهت دسترسی هستند در صورتی که اینترنت هنوز به طور کامل در دسترس همه نیست، بنابراین استفاده از پیامک تبلیغاتی و بازاریابی به این روش موفق تر از روش های ایمیلی می باشد.

کسانی که پنل اس ام اس دارند و تنظیم کننده پیام های تبلیغاتی می باشند باید به نکاتی توجه کرده تا اس ام اس تبلیغاتی و پیام آن ها مورد توجه قرار گیرد. از جمله زمان نامناسب در ارسال پیامک تبلیغاتی باعث کاهش راندمان خواننده خواهد شد زمان خواب و استراحت افراد بسیار مهم است و افراد تمایلی به خواندن پیام های تبلیغاتی را نخواهند داشت بنابراین بهترین زمان ارسال پیام تبلیغاتی می تواند در بازه زمانی صبح و بعد از ظهر باشد. ارسال مکرر پیام تبلیغاتی باعث کاهش خوانده شدن از طرف مخاطب می گردد و بی میلی در خوانده شدن اس ام اس از طرف گیرندگان باعث کاهش کارایی تبلیغ خواهد شد بنابراین سعی کنید تعداد ارسال پیامک تبلیغاتی را کم کنید و وقتی که می خواهید تبلیغ کنید حتی چناچه دارای متن های غیر مشابه می باشید از تکرار آن خود داری کنید باید بدانید تکرار باعث دلزدگی شده هر چقدر هم متن جذاب و خوبی را ارائه کرده باشید ولی بازخورد خوبی به دست نمی آورید و این تبلیغ مکرر به معنای بی بها بودن ارائه خدمات و یا معرفی محصول محسوب می گردد اشتباهی که خیلی از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات مرتکب آن می شوند و صرفا متحمل هزینه ارسال اس ام اس به افراد زیادی خواهند شد.
بازار هدف خود را مشخص کنید این که پیام را به افراد زیادی ارسال کنید ولی در بین آن ها طرفداری نداشته باشد زمان و هزینه تبلیغ را از دست می دهید، مثلا قصد فروش کتاب و یا محصول آموزشی تحصیلی خاصی را دارید ولی آن برای همه افراد در همه سنین ارسال کنید که شاید به آن نیازی نداشته باشند در صورتی که اگر بازار هدف شما محصلان باشد تبلیغ شما موثر خواهد بود. متن پیامک تبلیغاتی خود را کوتاه، گیرا و جذاب کنید نوشتن پیام های طولانی باعث عدم خوانده شدن می شود سعی کنید تعداد کاراکترهایی که استفاده می کنید از یک صفحه کمتر باشد. شمار تماس و ایمیل و معرفی خود را حتما در تبلیغ داشته باشید و آن را موکول به پیام ها در صفحات دوم و ... نکنید. همیشه از یک شماره مختص خود استفاده کنید زیرا گیرندگان شما را با آن شماره خواهند شناخت استفاده از چندین شماره باعث سردرگمی مخاطبان و عدم اطمینان را برایشان ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar

مطالب مرتبط

اشتراک خبرنامه پیامکی
×
اشتراک خبرنامه ایمیلی
×