Skip to main content
پیامک تبلیغاتی و در بر داشتن سود به مشتریان

پیامک تبلیغاتی و در بر داشتن سود به مشتریان

یکی از بحث مهم فروش، جلب نظر مشتری است و در این راه باید یک بازاریابی موثر جهت بدست آوردن و هم چنین اطمینان در خرید ایجاد کرد. جهت ایجاد افکار مثبت و منطقی در مورد خرید می توان به وسیله پیامک تبلیغاتی برای به دست آوردن این منظور تلاش نمود. پیشنهاد شما باید برای مشتری جذاب و ارزشمند جلوه نماید تا تمایل خرید را در او جلب نمائید. یکی از بخش های مهم برای جلب نظر مشتریان و استفاده از مزایای فروشگاه بهره گیری از پیامک تبلیغاتی و بازاریابی پیامکی است این که مشتریان شما تمایل خود را برای دریافت پیامک تبلیغاتی شما نشان دهند، اما روش کسب این علامت مثبت از طرف مشتری چیست؟

قبول پیشنهاد پیامک تبلیغاتی و ایجاد یک دایرکتوری از مشتریان
پیشنهاد پیامکی شما باید آنقدر از نظر مشتری جذاب و با ارزش جلوه نماید تا او بخواهد که اشتراک جهت دریافت پیامک تبلیغاتی محصولات و خدمات شما را بپذیرد. شما باید برای او مشخص نمائید بازاریابی پیامکی شما دارای چه امکاناتی برای اوست با این کار چه مزایایی را به دست خواهد آورد. باید به مشتری تفهیم شود که پیامک تبلیغاتی شما چه سودی برای آن ها خواهد داشت. برای ترغیب مشتریان و مخاطبان خود برای قبول اشتراک راه های مختلفی وجود دارد یکی از نمونه های آن استفاده از کلمه کلیدی است که مقالات بعدی در مورد آن به بحث خواهیم پرداخت.
یکی از مزایای این روش بازاریابی و جذب اشتراک برگشت سرمایه در طولانی مدت می باشد زیرا بعد از مدتی شما دارای یک دایرکتوری ازشماره مشترکانی خواهید بود که بیشتر آن ها با میل و علاقه مندی پیامک های شما را دریافت می کنند قطعا با رغبت بیشتری به مطالعه تمام پیامک های دریافتی از شما روی می آورند. به این طریق شما برای کسی ایجاد مزاحمت پیامکی نداشته اید. فشار و تحمیلی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی شما به مشتری وارد نیست و هم چنین اعتماد مشتریان به شما بیشتر جلب می گردد.

اشتراک گذاری

از جمله شیوه های رایج ارسال پیامک می توان به ارسال پیام کوتاه از طریق اینترنت و هم چنین ارسال از طریق مودمgsm اشاره نمود. هر دو این روش توانایی ارسال پیامک انبوه را دارند اما تفاوت اصلی و تمایز این دو روش نسبت به یکدیگر چیست؟ ارسال پیام کوتاه از طریق پنل اس ام اس دارای سرعت بیشتر و با اطمینان بیشتری صورت می گیرد. در روش gsm پیامک از طریق مودم به نزدیک ترین دکل مخابراتی برخورد می کند پس از دریافت پیام به آنتن اول، حال پیامک شما بین آنتن های مخابراتی فرستاده شده و در نهایت به شکل سرور مخابرات ( اس ام اس سنتر مخابرات) و در نهایت پیامک ها توسط سرور به سمت مخابرات مسیردهی می شوند. از جمله معایب این روش مسیر سخت افزاری و ارسال های پی در پی می باشد به خصوص این روش زمانی که به شکل ارسال اس ام اس انبوه می باشد بیشتر نمود پیدا می کند زیرا ممکن است آنتن های هر بخش تا رسیدن به سرور مرکزی دچار ترافیک شده و بخش عمده ای پیام ها در بین راه بماند و باعث گردد پیام شما ناقص به دست مخاطب ارسال شود و یا این که با تاخیر زمانی زیادی به دست مخاطب برسد. اما در ارسال پیام از طریق اینترنت پیامک های شما به طور مستقیم توسط سرور ها دریافت و ارسال می شود.


    امتیازات پنل اس ام اس و تفاوت آن با مودم gsm


هزینه راه اندازی سامانه ارسال پیام کوتاه یا همان پنل اس ام اس بسیار کم هزینه تر از مدل های gsm می باشد. جهت استفاده از طریق gsm شما باید یک مودم gsm و یک نرم افزار جهت برقراری ارتباط با مودم باید تهیه شود در صورتی که در ارسال پیام از طریق پنل اس ام اس نیازی به هزینه مودم نیست. از طریق روش gsm شما باید یک مودم و نرم افزار تخصصی تهیه کنید که به شکل قفل سخت افزاری است و روی سیستم های دیگر نصب نخواهد نشد بنابراین امکان استفاده از آن در هر مکانی نیست در صورتی که استفاده از پنل اس ام اس با شماره و نام کاربری و در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید امکان پذیر خواهد بود.

در مطالب قبلی در مورد پیامک تبلیغاتی و استفاده از طریق پنل اس ام اس و مقدار اثر گذاری آن بحث شد اما آیا این روش واقعا راه موفقی برای تبلیغات گسترده است یا خیر؟ طی تحقیقات صورت گرفته افراد به دلیل مشغله کاری و ذهنی تمایل به خواندن متن های کوتاه و سریع دارند و خواندن چند جمله برای جذب شدن آن ها کافی است. در صورتی که استفاده از متن های طولانی و بلند به شکل پوستر و یا تبلیغات های اینترنتی و ایمیلی موفق نبوده است و همین طور از جمله مشکلات این گونه از تبلیغات دسترسی مخاطب است که امکان دسترسی برای همه وجود نخواهد شد.

با همه گیر شدن و در دسترس بودن خطوط موبایل و آنتن دهی آن به طور گسترده در همه فضاها دیگر نگرانی بابت ارسال پیامک تبلیغاتی وجود ندارد و اطمینان از این که پیامک تبلیغاتی به دست مخاطب خواهید رسید وجود دارد ولی برای تبلیغات اینترنتی باید فرد این دسترسی را برای خود ایجاد کند زیرا هنوز استفاده از اینترنت همه گیر نشده و زمان زیادی جهت استفاده به شکل عمومی آن طی خواهد شد تا به شکل فراگیر درآید. مشکل دیگر این که همه افراد و مخاطبان شما دارای ایمیل نیستند بنابراین شاید بخش اعظمی از مخاطبان و مصرف کنندگان محصول و خدمات خود را با این روش تبلیغاتی از دست بدهید و یا نتوانید به خوبی تحت تاثیر قرار دهید و یا این که امکان وجود دارد پیام تبلیغاتی شما به اسپم ایمیل رفته و فرد هرگز آن را بازدید نکند.


پیامک تبلیغاتی و استفاده عام
همان طور که گفته شد امروزه موبایل و خطوط آنتن دهی آن بسیار موفق تر عمل کرده و تلفن همراه به شکل عام تری در دسترس افراد است. نفرات زیاد و یا شاید بتوان گفت همه مخاطبان شما دارای یک خط موبایل جهت دسترسی هستند در صورتی که اینترنت هنوز به طور کامل در دسترس همه نیست، بنابراین استفاده از پیامک تبلیغاتی و بازاریابی به این روش موفق تر از روش های ایمیلی می باشد.

دیدگاه بگذارید

avatar

مطالب مرتبط

اشتراک خبرنامه پیامکی
×
اشتراک خبرنامه ایمیلی
×