Skip to main content
نگرشی بر استفاده پیامک تبلیغاتی ومیزان ضریب نفوذ در ایران

نگرشی بر استفاده پیامک تبلیغاتی و میزان ضریب نفوذ در ایران

از جمله بخش های پراستفاده و محبوب امروزی که به شکل شخصی از آن بهره برده می شود استفاده از تلفن همراه است. به شکلی که در بسیاری از نقاط دنیا افراد استفاده کننده از تلفن موبایل بیشتر از افرادی است که از خطوط ثابت استفاده می کنند. درایران نیز شاهد این رشد روزافزون و استفاده از موبایل بوده ایم به شکلی که طی تحقیقات صورت گرفته در سال 1387 مقدار ضریب نفوذ موبایل به حدود 52 درصد رسیده است. در واقع تلفن همراه به عنوان بخش جدید ارتباطی جهت بازاریابی به شکل فرد به فرد امکانات مناسبی را فراهم نموده است که باعث برقراری ارتباطات موثرتری در جهت بازارهای هدف به شکل دو طرفه میان مشتریان و بازاریابان شده است بنابراین پیامک تبلیغاتی به عنوان یک بخش بسیار موثر جهت بازاریابی شناخته می شود.
با توجه به جذابیت و کاربرد زیادی این بخش از بازاریابی مهم است که بدانیم مصرف کنندگان نسبت به پیامک های تبلیغاتی ارسال شده به تلفن همراهشان چه نگرشی دارند البته باید گفت امروزه تلفن همراه در ایران بسیار پرکاربرد شده است و جز وسایل لاینفک هر فرد بالغ محسوب می شود و بنابراین میزان تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

    تحقیقات میزان اثرگذاری استفاده پیامک تبلیغاتی در کشور ژاپن

تحقیقات در کشور ژاپن به عنوان یک کشور پیشرفته از نظر ارتباطات و فناوری نشان داد که بازاریاب ها می توانند به وسیله برنامه های جامعی تبلیغاتی در تلفن همراه به شکل پیامک تبلیغاتی با اهداف بزرگی همچون ایجاد پایگاه های بزرگ از مشتریان بالقوه فراهم آورده و درک بهتری نسبت به مشتریان از روش کاوش داده ها و تهیه تبلیغات فراهم کنند که به این وسیله می توانند گروه خاص از مشتریان خود را مورد هدف گذاشته و میزان اثربخشی برنامه های تبلیغاتی خود را بسنجند. بازاریابان با این روش می توانند به وسیله پیامک تبلیغاتی پیشنهاد درستی را در یک زمان مناسب به مصرف کننده انتقال داده و اثر مساعدتری را از آن ببینند. از آنجایی که این رسانه و این روش اطلاع رسانی( پیامک تبلیغاتی ) به شکل شخصی است توجه فوری مصرف کننده را جلب خود می کند. در این کشور در ضمن مطالعه ای نشان داده شد پیامک تبلیغاتی، 50% موفق تر از تلویزیون و 130% موفق تر از رادیو عمل می کند و از آن ها اثر گذارتر می باشد.

اشتراک گذاری

مقدار هزینه ارسال پیام کوتاه در زمان انتخاب افراد جهت خرید پنل اس ام اس بسیار مهم است. مقدار ارائه خدمات پیام کوتاه از نظر سیستم هزینه به دو قسمت تقسیم می شود یکی براساس مقدار اعتبار و دیگری براساس تعداد پیام کوتاه. خرید پنل اس ام اس براساس مقدار اعتبار به این شکل می باشد که فرد با خرید شارژ و در ازای مبلغی و با کسر هزینه به ازای هر پیامک ارسالی از مقدار اعتبار کسر می گردد. در روش دوم شما به ازای تعداد مشخصی پیامک پنل را خرید می کنید. مثلا تعداد 2000 پیامک را خریداری می کند با ارسال هر پیامک از مقدار و تعداد اعتبارش کاسته می گردد. البته هزینه های جانبی دیگر مانند خدماتی چون تنظیمات و پشتیبانی می باشد. برخی فروشندگان و ارائه کنندگان پیام کوتاه مشتری با ارائه روشی به نام حداقل خرید به فروش پنل اس ام اس و اعتبار می پردازند مثلا با حداقل 1000 اعتبار یا بیشتر خرید امکان پذیر است. برخی از ارائه دهندگان پیام کوتاه دارای بسته های پیام کوتاه با تاریخ انقضا می باشند مثلا بسته 5000 تایی پیامک در زمان سه ماهه، چناچه در این بازه زمانی این مقدار مصرف نشود باطل می شود. بنابراین قبل از خرید پنل اس ام اس جهت استفاده از پیامک انبوه از این بخش ها اطلاعات کاملی را از ارائه دهندگان پیامک بخواهید.


   اطلاع در مورد پوشش دهی شبکه در پنل اس ام اس


پوشش شبکه ارسال پیام کوتاه جز بخش های مهم دیگری است که در هنگام خرید پنل اس ام اس باید در مورد آن اطلاع داشته باشیم. این که توان ارسال پیام کوتاه به تمام اپراتورهای تلفن همراه را دارد یا نه از جمله بحث هایی است که باید حتما اطلاعات لازم را قبل از خرید کسب کنید. ارائه کیفیت را با درخواست چند پیامک آزمایشی از فروشنده خواستار شوید، این روش باعث خواهد شد که در هنگام خرید از کیفیت و سرعت ارسال پیام های کوتاه مطلع شوید.
در مطالب بعدی در مورد نکات مهم قبل از تهیه پنل اس ام اس که برای شما ضروری است را ارائه خواهیم کرد.

پیامک دیگر تنها وسیله ای جهت ارسال و دریافت پیام میان استفاده کنندگان تلفن همراه نیست و موارد استفاده مختلفی برای آن تعریف شده است. اس ام اس از جمله راه های مفید جهت ارتباط اداره ها ، سازمان ها ، بانک ها، بیمه ها، دانشگاه ها، شرکت ها و فروشگاه ها و.... با مشتریان و مخاطبان خود است. برای مثال جمله کاربردهای پنل اس ام اس را می توان به اعلام نمرات به دانشجویان، ارسال خبرنامه ها در دانشگاه ها و موسسات عالی عنوان کرد و یا اعلام قیمت محصولات به نمایندگان، اعلام جلسات کاری با همکاران و سازمان های دیگر از جمله کاربردهای پنل های پیام انبوه عنوان کرد.
استفاده از پنل اس ام اس در دیدگاه اول جهت افراد و تبلیغات دیده می شود ولی باید گفت پنل های اس ام اس جهت بسیاری از بخش ها به خصوص بخش های مدیریتی که افراد زیادی را تحت نظارت دارند یکی از ملزومات اصلی است اطلاع رسانی و ابلاغیه ها به افراد تحت مدیریت می تواند با استفاده یک پنل ارسال اس ام اس و سامانه ارسال پیامک انبوه انجام پذیرد. این روش اطلاع رسانی دیگر نیازی به هزینه توزیع ندارد و به شرایط مختلف وابسته نیست و امروزه کسی نیست که در روز چند بار گوشی خود را بازبینی نکند و بنابراین می توان گفت تمامی اس ام اس و اطلاع رسانی شما به این وسیله دیده خواهد شد.

از جمله مزایای پنل اس ام اس، اطمینان از ارسال تمام پیام ها می باشد و چناچه پیامی دچار خطا شده و ارسال نگردد می توان آن را از سیستم مشاهده نمود و خطا را رفع کرد. زمانی که شما یک پنل خصوصی جهت پیامک انبوه داشته باشید می توانید برای اطلاع رسانی فوری اقدام کنید بدون این که نیازی به مراجعه مرکز خدمات دهنده آن باشید و این شماره پیامک و اطلاع رسانی انحصاری شما، باعث خواهد شد افراد زمانی که شماره را در گوشی خود می بینند متوجه پیام شما شده و زودتر عکس العمل نشان داده و خواندن پیام شما مقدم می شود و چناچه بخواهید در نظر سنجی و مسائل بیشتری از افراد تحت مدیریت و سرپرستی خود اقدام کنید نیز می توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar

مطالب مرتبط

  • علت عدم دریافت پیامک تبلیغاتی چیست؟علت عدم دریافت پیامک تبلیغاتی چیست؟ شاید شما هم جز کسانی باشید که تا به حال برای استفاده از آگاهی یا اطلاع رسانی، تبلیغ و ... پیامک تبلیغاتی را امتحان کرده باشید قصد ارسال پیامک انبوه به شمارهای مشخص […]
  • بانک داری و استفاده از پنل اس ام اسبانک داری و استفاده از پنل اس ام اس یکی از تئوری های جدید که باعث جلب توجه محققان مختلفی قرار گرفته است بحثی در مورد استفاده از تکنولوژی جهت افراد مختلف است که توسط دیویس ارائه شده است." او اعتقاد […]
  • امکانات سامانه ارسال پیام کوتاهامکانات سامانه ارسال پیام کوتاه در مورد سامانه ارسال پیام کوتاه در مطالب قبلی توضیحاتی داده شد و اما ویژگی های اصلی که باعث تمایز سامانه ارسال پیام کوتاه می گردد کدامند؟ از جمله امتیازات اصلی […]
  • مزایای پنل اس ام اسمزایای پنل اس ام اس از جمله دلایل مورد پسند بودن پنل اس ام اس و ارسال پیامک به شکل انبوه می توان به جنبه اقتصادی و داشتن صرفه برای ارسال کننده پیام را عنوان کرد. این نوع اطلاع رسانی […]
اشتراک خبرنامه پیامکی
×
اشتراک خبرنامه ایمیلی
×